maandag 6 juli 2015

Pesten: mensen doen hun verhaal

Hii hier is BlueEyezz,
Vandaag heb ik het over pesten en ik heb veel vrienden die gepest waren, ze hebben speciaal voor mij hun verhaal vertelt. 

En ik wil de rollen gaan behandelen

Pester: deze is heeft meestal thuis problemen of is onzeker waardoor ze iemand naar beneden duwtMeeloper: ook zij kunnen thuis een probleem hebben óf zij bang dat hun het slachtoffer worden dus gaan ze maar meedoenSlachtoffer: alles wat maar een beetje afleid van de pesters word bekritiseerd : bril,puisten, gedrag noem maar op, hier zijn mijn vriendinnen


~vriendin 1
Ze werd gepest omdat ze lang haar had, like wtf waarom denk ik dan
~vriendin 2
Haar vriendinnen lieten haar in de steek en haar klas roddelde allemaal, kortom een klote jaar. Maar ze had een klas overgeslagen en bleef dus zitten toen had ze een top jaar

~vriendin 3

Deze vriendin (Bubble) is in groep 5 heel erg gepest en is van school afgegaan naar de beste basischool ever, zegt ze. In de brugklas werd ze ook gepest maar nu gaat het beter.
~mijzelfJa jongens ik ben ook gepest en dat begon in groep 3 opeens ging mijn beste vriendin met een anderen om

(wat ik heus niet erg vind) maar ontliepen me, ik had geen vrienden meer. 
In groep 4 werd het nog erger #### ging me pesten maar de meester merkte het nooit; want als hij erbij was deed zij alsof ze mn bff was en achter zijn rug om ging ze me uitschelden en het werd erger: zij ging haar bff optrommelen om mij te schoppen en slaan, elke dag kwam ik met blauwe plekken thuis. En al mn andere vriendinnen hadden het niet in de gaten ik zat ook altijd weer in de pauze alleen.
Hoe het bij mij oploste was dat na groep 4 , alle groepen veranderden en ik zat zo bij een vriendengroep en nu zijn het mn veste vriendinnen ...mijn squad. Ik heb nu de beste vriendinnen die ik me kan wensen, maar groep 4 heef bij mij een gevoel achter gelaten alsof ik minder ben dan anderen. Dus als je ziet dat er iemand gepest word kom voor ze op 
Dank jullie voor lezen
Xxx
BlueEyes


Hii Bubble hier!
Ik dacht: laat ik er nog iets bijzetten! 
Misschien zijn er andere redenen, het hoeft niet perse het thuisfront te zijn waarom mensen pesten.
Het is ook vaak de onzekerheid, ik herken dat heel erg bij mijn zusje, ze is f*k onzeker en pest mensjes. Dus eigenlijk zijn ze hetzelfde als de meelopers: bang om gepest te worden!

1 opmerking:

Bedankt voor je reactie!